Cabecera blog

dissabte, de maig 05, 2007

Seguritat absurda



En la pel·lícula La boja història de les galàxies hi ha un moment en què Dark Helmet sol·licita que posen la nau a velocitat absurda i, com el seu nom indica, no serveix de res ja que es veuen sotmesos a tal acceleració que ni tan sols poden aguantar-se de peu. Quan dimarts passat 24 d'abril vaig volar a Hong Kong a través de l'aeroport de London Gatwick, en el moment en què vaig haver de passar el control de seguretat, vaig tindre la sensació que el que m'estava passant era tan absurd com la velocitat de la nau de Dark Helmet.

A la coneguda mesura de la limitació de líquids en l'equipatge de mà (que a qui beneficia és a les companyies aèries i a les empreses de restauració de la zona d'embarcament), en els principals aeroports anglesos es suma una altra norma: una persona només pot portar una bossa d'equipatge de mà d'unes mesures limitades. De manera que quan jo anava tot content a creuar el control amb tres bosses: una per a la documentació i electrònica, una altra per al casc i una altra per al mono, molt amablement em van dir que no podia passar. Però l'absurd de la qüestió és que ens van indicar que si el que portava en tres bosses ho ajuntava en una, no hi hauria problema. Solució: compràrem una bossa playera i una maleta xicoteta, ho distribuirem tot a pressió i el casc ho vaig dur en la mà sense funda. Així vam poder salvar l'obstacle, però la meua pregunta és: quin sentit té aquesta mesura?, per a què serveix?. No li trobe sentit ni utilitat. D'altra banda, a l'anada ens van fer llevar les sabates i passar-les per l'éscaner, mentres que a la tornada, que hi havia moltíssima gent, vaig passar amb les sabates posades. Què passa, que si hi ha molta gent hi ha menys seguretat?. No ho sé, però tinc clar que si puc, volaré per un altre país que no siga Anglaterra.