Cabecera blog

dimarts, de febrer 27, 2007

Recolza al planeta... o a Honda


En els últims mesos diversos mitjans especialitzats van fer córrer el rumor que l'equip Honda de F1 estava planejant per a la temporada 2007 una estratègia de màrqueting totalment revolucionària vinculada al canvi climàtic i les energies “netes”. I una vegada més, el rumor es va confirmar quan ahir Honda va presentar la nova imatge del seu equip i, supose, va deixar a tot el món bocabadat (almenys a mi sí): el seu monoplaça està decorat únicament amb una imatge de la terra, el logo d’Honda i el logo de Bridgestone, a més de la direcció web del projecte: myearthdream.com. Però allò més curiós de tot és quan t'assabentes que part de la idea és que la gent entre en esta web i, per la quantitat de lliures que vullguen, incloguen el seu nom en un píxel del cotxe i a més adopten un compromís ecològic. Per descomptat, els diners de la gent que col·labore no són per a Honda, sinó per a alguna obra benèfica en defensa del medi ambient. Cal dir que esta iniciativa de fer participar a la gent es suma a altres com Recolza a Pampló, la de Jan Lammers en Le Mans o Sempredecantu.

Val, fins ací tot molt bé i molt bonic. Però al meu entendre hi ha una pregunta clau que fer a Honda: realment els preocupa el canvi climàtic, o el que volen és emportar-se un bon tros del pastís que és el negoci que s'està creant al voltant del canvi climàtic? Jo pense que un poc de tot. D'una banda, Honda és un dels pocs fabricants que comercialitzen un automòbil híbrid a Espanya, a més han desenvolupat diversos prototips prou nets i a finals de 2007 començaràn a produir piles solars. D'altra banda, ens trobem que la Federació Europea per al Transport i el Medi Ambient mostra en un estudi que Honda no ha complit amb la seua previsió de reducció d'emissions de CO2 en el període 1997-2005. A més, en F1-live he llegit que Honda, junt amb altres fabricants, es va oposar fa poc als plans de la Comissió Europea per limitar les emissions de carboni.

En tot cas, que cada un faça la seua pròpia valoració, però la meua és la següent: com a estratègia de màrqueting em pareix que ho fan molt bé, però crec que la iniciativa no és prou sincera.