Cabecera blog

dijous, de novembre 02, 2006

La meua primera competició europea


El cap de setmana passat vaig participar en l'última prova de la Formula Renault Eurocup. Era una carrera que no teníem previst fer, però la setmana anterior a la cita de València, Mariano Molina, el mànager del meu equip, em va comentar la possibilitat de participar-hi. Des del primer moment em va fer il·lusió la idea, no només pel fet de fer una carrera més, sinó per tractar-se de l'Eurocup. D'entrada, el monoplaça és prou diferent del F3, ja que té uns 20 CV menys de potència i sobretot s’agarra molt menys; però el més atractiu de la categoria és l'extrema igualtat que hi ha en la pista, ja que solen haver-hi uns vint pilots en una diferència de temps d'un segon. Finalment, em feia molta il·lusió participar per primera vegada en la meua carrera esportiva en una competició europea, ja que fins al moment tots els campionats que havia disputat eren nacionals o regionals.

Així, el dijous 26 vaig eixir cap a
Montmeló tan bon punt vaig acabar una pràctica de matemàtiques que tenia de 10 a 12. En arribar al circuit vaig tindre prou faena: fer una volta caminant al traçat, estudiar la telemetria, fer lel seient (ja vos contaré com es fan els seients)... Divendres de matí teníem només dos sessions d'entrenaments de mitja hora cada una, però se'm va quedar en tan sols mitja ja que vam perdre quasi tota la primera sessió per un problema en el circuit de refrigeració del motor. Entre unes coses i unes altres, vaig arribar als cronos amb molt pocs quilòmetres i, com era previsible, el meu company d'equip Aleix Alcaraz i jo ocupàrem l'última fila en l'eixida. Vaig arrancar bé, però volta rere volta em va resultar cada vegada més difícil conduir el cotxe, fins que vaig decidir retirar-me’n: havia arribat un punt que em resultava pràcticament inconduïble. Per al diumenge vaig treballar molt amb el meu enginyer, Alex, per a corregir els problemes amb el cotxe i adaptar el meu pilotatge al Formula Renault. El treball va donar els seus fruits i la cursa va anar molt bé, atés que la vaig acabar i a més vaig millorar el meu rendiment volta rere volta.

Quan vaig tornar a València hi havia algunes coses de què estava molt segur: el Formula Renault és un cotxe difícil de portar al límit, l'Eurocup és una campionat dur i, a nivell més personal, participar en un campionat internacional té un no sé què especial. Ara bé, hi havia una altra cosa de la qual no estava tan segur:
en quin campionat deu ser millor participar en 2007, ¿Eurocup o F3?