Cabecera blog

dissabte, de juliol 21, 2007

N'hi ha moviment


Una de les crítiques més habituals a l'automobilisme de competició és que en un món on cada vegada els recursos energetics pareixen més escassos i per tant més costosos, no té molt de sentit tindre unes màquines que cremen grans quantitats de combustible en distàncies molt curtes. Per descomptat, quan les grans firmes estan desenvolupant prototips "ecològics", sembla una miqueta absurd que, per exemple, en un referent tecnològic com és la F1, s'obliden totalment les tecnologies netes.

Però l'automobilisme esportiu és molt més que la F1 i, afortunadament, en altres categories hi ha alternatives als motors que anomenen de "gasolina". L'exemple de més èxit és l'Audi R10 TDI que ha guanyat les edicions del 2006 i 2007 de les 24 hores de Le Mans. Ara, el grup Wolkswagen, a través de Seat, vol explotar les qualitats dels seus famosos motors turbodièsel. En la pròxima prova del mundial de turismes a Suècia, Yvan Muller i Jordi Gené muntaran motors dièsel en els seus Seat León. Seran els únics de tota la graella, així que ja veurem com els va. Per descomptat, tenen un xicotet handicap ja que els cotxes pesaran un poc més, però si ho fan, és perquè han de confiar en els avantatges del dièsel.

En tot cas, per a mi la notícia més important va ser l'anunci que en 2008 les World Series by Renault utilitzaran bioetanol E85 com a combustible. Serà el primer campionat europeu d'alt nivell que recorrerà a un combustible més net. He dit europeu perquè als Estats Units la IRL, un dels principals campionats de monoplaces, ja utilitza etanol com a combustible. La importància de l'anunci de Renault és simbòlica, ja que no canviarà el món que 26 cotxes de carreres utilitzen un combustible més net, però el canvi d'actitud és el primer pas de cara a continuar treballant en el futur.