Cabecera blog

dissabte, de juny 09, 2007

Què fàcils són algunes coses si eres ric


Fa un moment he entrat en un blog buscant una imatge del circuit de Sepang, però el que he trobat ha sigut un post d'allò més interessant: en el pròxim Gran Premi d'Anglaterra, l'equip Red Bull de F1 cobrirà els seus monoplaces amb les fotos de tots els aficionats que facen una aportació de 10 lliures per a la fundació Wings for Life. Per la seua forma, es tracta d'una iniciativa totalment nova en la competició -abans ningú havia posat fotos de persones en un fórmula- però que en certa manera es pot relacionar amb iniciatives com Invest in Wilson, Sempredecantu o Recolza a Pampló. En tot cas, allò que es busca és col·laboració col·lectiva que es fa visible per mitjà de la presència -en aquest cas, amb les fotografies; en els altres, amb els noms- de totes les persones que han participat.

Al meu entendre, aquesta iniciativa està molt bé com a campanya de publicitat, però res més. No ens deixem enganyar pels astuts responsables de màrqueting de Red Bull. Si han muntat tot aquest rebombori és per a donar publicitat a la fundació i, sobretot, per a donar publicitat a la seua beguda energètica. Simplement, si considerem totes les despeses que ha d'haver generat aquesta campanya, no crec que puguen cobrir-les amb les 10 lliures d'uns quants milers de persones. A més a més, a Red Bull li sobra els diners, com ha demostrat al comprar dos equips de F1 que es pot dir que es financien en un 100% amb els diners de la beguda energètica.

Per això, crec que aquesta iniciativa és un tant d'hipòcrita. En tot cas, si l'activitat de la fundació és realment efectiva, molt bé per Red Bull, però allò segur és que aquesta campanya per al GP d'Anglaterra sí que és efectiva. A mi no m'agrada i ja han aconseguit que parle d'ella...