Cabecera blog

dilluns, d’abril 09, 2007

Ja es Setmana Santa a la DGT



Aquest vídeo és un dels anuncis de la campanya de la DGT per a previndre els accidents en Setmana Santa enguany. Ens podrà agradar més o menys, però el que pareix prou clar és que no ha sorgit molt d'efecte, ja que segons els telenotícies del migdia, les xifres de morts en les carreteres espanyoles (més de 100) mostren que les mesures adoptades (amb el carnet per punts com a "estrella") han fracassat. Però jo em pregunte: algú esperava que amb el carnet per punts s'aconseguiria alguna cosa? Qui paga la campanya de la DGT, realment esperava alguna cosa d'eixos anuncis? Jo no, per descomptat. Per a començar, no se si l'actriu serà espanyola, però canta que està doblada, i si a això li sumem el gest antipàtic i la mirada inquisitiva de la dona... a qui volen convéncer amb una cosa tan poc cridanera? Personalment, crec que s'haurien d'haver estalviat els diners dels anuncis.

Pel que fa al carnet per punts, m'agradaria preguntar-li al director general de la DGT, Pere Navarro, quina és la raó de ser del carnet en qüestió. És clar que l'objectiu és que hi haja menys accidents, però el que jo crec que s'aconseguix amb eixe carnet és que la gent conduïsca amb por a perdre-ho, i al meu entendre, la por és un dels pitjors companys de viatge quan es condueix un cotxe. Està clar que si vas més lentament les conseqüències d'un accident seràn menors, però la qüestió no és com de ràpid es conduïsca, sinó si es fa bé o no. Ja que les probabilitats que hagen accidents és molt pareguda per a una massa de conductors que condueixen lents i malament, que per a conductors que condueixen de pressa i malament. Amb això no vull dir que tot el món conduïsca malament, sinó que en aquest país l'estat no es preocupa que la gent aprenga a conduir, sinó que simplement es valora que es siga capaç de superar un examen. Aquest és un tema de què es pot parlar molt, però en el que una cosa és segura: per molt (o poc) que s'invertisca a millorar les carreteres, per moltes multes que es posen, per més cotxes nous i segurs que es compren, per a reduir notablement la sinistralitat s'ha d'educar i s'ha de formar als conductors. Però eixe és el treball més difícil.